Fietsdag 4

31 oktober 2017 - Tambon Wiang, Thailand

Gisteravond hebben we ons weer onder de plaatselijke bevolking gedompeld. Waar je kunt kiezen tussen gerechten is het Thaise eten heerlijk. Verder van de bewoonde wereld blijkt dat er niet altijd keuze is. Heel veel tentjes die één gerecht klaarmaken waar ze heel trots op zijn. Helaas is dat voor ons vaak te heet of op een andere manier niet geweldig. Vanmorgen lekker ontbijtje gegeten. We reden op een brede vlakke weg die best rustig was door een (weer) mooie landelijke omgeving. Na 25 km namen we de afslag naar Chiang Kohng op zoek naar een kop koffie, waar we al langs de imponerende Mekong rivier reden . Tot onze verrassing waren alle tentjes langs de weg nog gesloten. In een dorpje stelden 2 lieve dames ons voor om een blikje ice koffie te proberen. Lekkerrrrrrrrrrrrr. Dat werden er 2. Een ding die ik al geleerd zou moeten hebben: Als je iets lekkers ziet onderweg. NEEM HET METEEN. We zagen veel heerlijke halve kippen en nu ik dacht: Vandaag ga we er éen scoren, waren ze nergens meer. Maakt niet uit want op bananen kom je ook een heel eind.Tot 60 km ging het moeiteloos. Maar, Ja daar issie weer, geheel onverwacht, Een hele steile klim. Bam. En nog een stel van die heerlijke kuitenbekertjes. Dat trok Cees begrijpelijkerwijs niet altijd, zeker omdat zijn ketting op het kleine blad overslaat, en het werd weer een sleperij met onze handel. Ze waren ook nog bezig om de weg te verbeteren waarvoor het asfalt was weggeschraapt. Dus toch weer een behoorlijk slopende dag, maar als het goed is gaan we morgen over de friedshipbridge en stappen we om 10:00 uur in Laos op de slowboat die ons in 2 dagen naar Luang Prabang brengt.

1. Diddy:
    31 oktober 2017
    Ik neem aan dat je de bananen iets rijper kocht, dan die aan de boom?
  2. Lieke van Beek:
    Bootje varen, dat kan Cees als de beste 😜 Geniet van alles wat langszij komt 👍🏻
  3. Richard:
    31 oktober 2017
    Neem niet alles meteen wat er lekker uit ziet. Kan verkeerd uitpakken.
    Neem in Luang Prabang wel een andere ketting+blad als die overslaat.
    Geniet van de reis.
  4. Bart:
    31 oktober 2017
    Geweldig wat jullie meemaken en ons laten zien. Ook leuk te horen dat jullie af en toe wat moet ploeteren. Ik zaterdag “een gewoon etentje “ van.. Bram weet het wel. Leuk dat ik jullie kan volgen.
  5. Paul:
    2 november 2017