Laatste dag In Cambodja

25 november 2017 - Krong Pailin, Cambodja

De hele reis alles overal gegeten en gedronken en geen lichamelijke ongemakken gehad. Gisteren toch iets verkeerds gegeten want vannacht had ik krampen in mijn buik. Vandaag was dat gelukkig snel weer over. Toen we eenmaal de stad uit waren, werd het rustiger op de weg. Er kwamen weer de vreemste voertuigen langs. Een stampvol geladen vrachtwagen met een lekke band reed gewoon door met een aangepast tempo. We zagen weer mooi groene rijstvelden en zagen goudgele maïskolven liggen. Ik zocht nog naar een mooi spiegelplaatje in één van de poeltjes met waterlelies langs de kant. Er hing mooi vlees te wachten op vliegen bij de slagerias. Twee keer werd ons drank aangeboden. De eerste door de verkoper van verse drank die iets met palmen te maken moest hebben. Ik denk palmwijn. Hij was heel populair. Ik vond het niet vies maar ook niet bijzonder. De andere keer door een aangeschoten man die het geld voor de tandarts waarschijnlijk aan drank heeft besteed. De andere mensen bij het stalletje hadden de grootste lol toen ik gebaarde dat ik niet zo onvast op de fiets wilde zitten, als hij zich voortbewoog, nu hij een slok op had. In de 89 km van vandaag slopen we stiekum 250 meter omhoog. Mijn klokje gaf weer 40 graden aan later op de dag, als we stilstonden en rijdend 36, maar het voelde koeler aan. We zitten vlak voor de grens. We slapen weer in een duurder hotel. $15, maar deze is het wel waard. Nog even de stad ingegaan. De stroom in de hele stad was uitgevallen. Dat duurde bijna 3 uur. We spraken met de plaatselijke fietsclub die aan het verzamelen waeen en reden tegen een tempelcomplex aan met heel veel torens en beelden. Toen we hierheen fietsten zagen we die al op grote afstand.
Nu nog 2 dagen fietsen in Thailand en onze eindbestemming is bereikt.
Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Bart:
    25 november 2017
    Middels jullie verhalen en foto’s krijg ik een beter beeld van die kant van de wereldbol. Waarvoor dank.
  2. Richard:
    25 november 2017
    Hebben jullie geen zin om er nog een maandje aan vast te plakken.?
  3. Nell en Theo Janssen:
    25 november 2017
    Wij blijven genieten van jullie genieten.

Groeten, Nell en Theo
  4. Bas:
    25 november 2017
    Nog maar 2 daagjes fietsen. Wat gaat het hard zeg!