Terug naar de kust...van Thailand.

26 november 2017 - Chantaburi, Thailand

17 Km naar de grens over een mooie weg die door landerijen tussen de bergen slingert. Het verveelt nog steeds niet al die tropische palmen bananen en wat al niet meer voor bomen. We gingen redelijk vlot door de douane. De grens Thailand heeft ons niets gekost terwijl we hier langer dan 30 dagen waren. Laos waren we korter maar moesten we twee visa betalen en een afkoopsom. Cambodja kostte ons één visum en wat smeergeld. Je merkt gelijk het verschil na de grens. Thailand is veel schoner. Minder straathandel en betere wegen. Van Richard leenden we een kaart van Thailand en nog wat spullen. Hij gaf ons ook veel goede tis. Vooral de OMS AND side werkte off Line prima voor het zoeken naar de weg of een slaapplaats. Dank je wel Richard. We hobbelen een beetje door de bergen. De weg, die niet op de 10 jaar oude kaart stond, was fraai ondanks de wegwerkzaamheden die de weg breder maakten. Het ging opeen zo steil naar beneden dat mijn klokje uitviel. We zakten van 250 naar 34 meter hoogte en knalden met de wind in de rug naar Chanteburry. Een politie bij een afzetting zette al het verkeer stil zodst ik door kon rijden. Daar vonden we na weer 90 km een goed(koop) hotel. Morgen is het maar 65 km naar Trat over een snelweg. Een kleine aanpassing brengt ons morgen al naar de veerboot naar Ko Chang over een kleinere weg langs de kust. Dus als het weer lukt. Alles Lukt tot nu toe. Dan zijn we morgen al klaar als reiziger en ontpoppen we ons als toeristen.

1. Lieke van Beek:
    26 november 2017
    Nog maar 1 dagje wakker worden met een fijn fietaverslag - dat ga ik missen!
    Maar ook reuze benieuwd naar jullie Turistas-avonturen 😜 !!
  2. Richard:
    26 november 2017
    Lekker nog een paar dagen snorkelen. Je weet niet wat je ziet daar in die tropische wateren.
  3. Sil:
    26 november 2017
    Beetje herstellen van al dat fietsen is ook lekker.
  4. Tineke&Jan:
    27 november 2017
    Bram&Cees,
    Jullie zijn kanjers,
    Ontzettend leuk om elke dag jullie reisverslag te lezen en die prachtige foto's te bekijken!
    Geniet nog de laatste week van alle dingen en het warme zonnige weer!
    In ons kikkerlandje genieten we van regen en wind en zwemmen in de spiegelplas (9 graden)😃🏊‍♀️
  5. Veroesja:
    27 november 2017
    Kopje koffie erbij en kijken en lezen wat Cees en Bram nu weer allemaal meemaken. Vanavond kook ik thais, dat weet ik wel! Smullen, die verhalen.