Rust op Koh Chang

2 december 2017 - Tambon Koh Chang Tai, Thailand

Meer dan 4 weken hebben we het thuisfront overladen met verhalen en foto's van onze fietstocht. Daarna was het tijd om even onder de radar te vliegen. Aangekomen op Ko Chang vonden we een leuk huisje voor €15 per dag, dichtbij het strand, winkeltjes en een avondmarkt waar je het lekkerste eten kon kopen voor weinig bathjes. Na enkele dagen hadden we meer zin in een rustiger onderkomen wat meer in de natuur. Die vonden we tijdens een verkenningstocht bij Jungle garden, met de jungle aan de ene kant en de zee dichtbij aan de andere kant. Met de fiets was het niet te doen. Te veel te steil klimwerk. We lieten ons brengen door een taxibusje. Aan zee vonden we een achteraf visrestaurantje, genaamd "no name" met een prachtig steigertje met bootjes van een familie die daar overdag de vis ving die ze s'avonds, volgens kok Cees, meer dan voortreffelijk klaarmaakte en opdienden. Gelukkig voor mij smaakten de niet visgerechten ook goed. In deze omgeving kwamen we helemaal tot rust. Hier hebben we ons paradijs gevonden. De 3 broers werden al snel vrienden waarmee we samen bier en een drankje tot ons namen (Honky tonk of zo iets) Noe is een prachtvent en en morgen neemt Cain, de visser van het stel, ons mee met zijn bootje naar een paar eilanden verderop om te snorkelen. Eergisteren heb ik een Thaise massage ondergaan. Dat kan ik iedereen aanraden. Meer dan een uur werd ik vakkundig onder stevige handjes genomen door een vriendelijke masseuze, die me geen oneerbare voorstellen deed. Jammer of niet? Het was echt verwennen. Gisteren maakten we een boottrip naar enkele snorkelplekken in een natuurreservaat en de hoeveelheid vissen die we daar zagen toen we ze wat van het middageten voerden in ongelooflijk. Gelukkig had ik een GoPro bij me. We zwommen in een wolk van kleurrijke vissen die uit onze hand aten. Toen ze zelfs pijnlijk in mijn tepels beten vond ik hel welletjes. Daarna gingen we ergens vissen en de vangst werd gelijk klaargemaakt en verderop opgediend. Ook dat kan ik aanbevelen. We hadden een geweldige dag die eindigde met iets teveel drank met de broertjes en een paar gezellige jonge meiden die het restaurant ook hadden ontdekt. Vandaag weer wat gezwommen, gegeten, genoten van de zon en de dag voorbij laten glijden. Maandag gaan we nog 2 dagen naar een strandomgeving en boeken we een bus naar Bangkok waar we woensdag aankomen omdat we donderdagochtend al weer terugvliegen naar huis, waar we kunnen nagenieten van al dit moois.

1. Deb:
    2 december 2017
    Waar waren de olifanten? Ben je al in dat nationale park geweest?
  2. Bram Heikamp:
    2 december 2017
    De olifanten staan ergens langs de weg. We zijn op zee wezen snorkelen in een nationaal park. Niet op land.
  3. M bomas:
    2 december 2017
    genieten doen jullie top!wij zijn blij met sinterklaas morgen pakjesavond wie zoet is krijgt iets mooi,s groet marja.
  4. Bram Heikamp:
    2 december 2017
    Helaas moet Ik pakjesavond missen. Keuzes !!
    Veel plezier samen morgen.
  5. Roel:
    2 december 2017
    ziet er allemaal geweldig uit.
    het is voorbij gevlogen. IK pak maar een zonnebankje
    Ook lekker Hahaha gauw tot ziens.
  6. Bart:
    2 december 2017
    Bedankt voor de inkijk. Het is een hele story, geniet nog even.
    En denk erom het is hier al koud dus een hempje zullen jullie wel nodig hebben. (denk ik)
  7. Nell en Theo Janssen:
    2 december 2017
    Wie heeft wie inpels gebeten.

Groetjes, Theo
  8. Bas:
    2 december 2017
    Geweldig daar zeg! Wat is het snel gegaan. Nog even en jullie zijn weer terug in dit koude landje. Geniet er nog maar goed van de laatste paar dagen! Groetjes van mij en Marjolein.