Fietsdag 3

30 oktober 2017 - Tambon Mae Chan, Thailand

Gisteren in een tentje op de hoek gegeten, maar we zijn beter gewend. Wel leuk om eens tussen de bevolking te zitten in een buurtkroeg. We gingen op tijd naar bed en waren vroeg wakker. Om 07:30 zaten we al op het zadeltje en scoorden een tosti bij de 24/7. Ik had daar nog nooit koffie gehaald en dat lukte ook niet echt. Na 15 km waren we in Mae Ai en daar namen we koffie en kregen we er nog gratis thee bij van een hele lieve Thaise. Daarna werd de weg pas echt mooi. We gingen over een mooie brug waar een brede rivier Myanmar in stroomde. Richard had gelijk. Het was nog mooier dan gisteren. We klommen rustig van 300 naar 500 meter hoogte en er waren zoveel fotomomenten dat was ondoenlijk. Het was zonnig, bijna 35 graden met een verkoelend tegenwindje. We waren echt gelukkig...... totdat de steigingsspercentage opeens de 15 % overschreed, waardoor we boven de 800 meter kwamen. Dat trok Bartje niet en we moesten stukken lopen met de fietsen. We lieten ons niet kennen en kwamen de berg over en reden weer naar beneden waar bij mij nog meer dan gisteren de krampen toesloegen. Die gaan gelukkig ook weer weg en ons einddoel Mae Chan werd gehaald na 90 km. De klimmen van 1300 meter in Laos moeten wel wat vriendelijker zijn, anders zoeken we een alternatief. We hebben weer een hotelletje met douche en gaan een dik verdiende maaltijd scoren.

1. Pantalon:
    30 oktober 2017
    Tjonge om 7:30 uur al op de fiets, da's vroeg! Rampa rampa en krampa krampa en toch nog 90 km fietsen is toch ok. Veel plezier mannen.