Dag 2 op de fiets.

29 oktober 2017 - Tambon Wiang, Thailand

Om 08:15, na een stevig ontbijt, vertrokken we voor etappe 2.
Het was niet druk op de weg, maar wel meer verkeer dan ik lief heb. Je ziet van alles op de weg. Pickups volgeladen met een metershoge lading rietsuiker, waar dan nog 2 man bovenop zitten of volgepropt met mensen. Ook zo'n auto vol met monniken. Prachtige vlinders vliegen langs en mooie vogels, helaas dood op de weg. De eerste 55 km was de omgeving prachtig. Je kon wel foto's blijven nemen. Veel plantages omzoomd door bananenbomen met op de achtergrond steile grillige rotswanden. EIn de dorpjes waar je doorheen komt staan veel winkeltjes en stalletjes langs de kant waar je alles kunt kopen dat je nodig hebt. Er was ook nog een grote markt met de vreemste groenten en fruit en het lekkerste eten. Wij kochten echter alleen wat bananen, want dat is voer voor fietsers. Een duitse man en vrouw, waarvan we gisteren de fietsen hadden zien staan buiten een winkel, kwamen we nu tegen onderweg. Zij maakten een kleiner rondje maar fietsten hier al vaker. We stegen van 450 naar 600 meter en bovenop de klim heb ik de tassen van Cees overgenomen. Hij sputteren even tegen maar gaf ze toch maar. We hadden een mooie blasuwe lucht met temperaturen tussen de 28 en 34 graden met een heerlijk windje tegen. Het laatste stuk was minder. Cees had het beste gehad. Hij moet nog groeien en er waren veel werkzaamheden aan de weg. Tussen Chai Praan was er ook veel bebouwing en dat is minder mooi dan de bossen en landerijen in het eerste stuk. In Fang kozen we een gewoon goedkoop hotelletje met airco TV en een lekkere douche om na te genieten van de mooie tocht vandaag.

1. Herman van Tongeren:
    29 oktober 2017
    Mooi Bram, het voelt alsof ik er bij ben :-)
  2. Diddy:
    29 oktober 2017
    Het lijkt me een heerlijke ervaring! Fijn dat jij en Cees in de niet overstroomde gebieden genieten van het prachtige land!
  3. Richard:
    29 oktober 2017
    En het wordt nog mooier.