Tot Ching Dao

28 oktober 2017 - Tambon Chiang Dao, Thailand

Vanmorgen waren we op tijd wakker. We hebben geprobeerd een flink ontbijt naar binnen te werken. We vertrokken om 08:00 uur voor de eerste fietsdag. Eerst moesten we de grote stad Chang Mai zien uit te komen. Gelukkig lang niet zoveel verkeer als in Bangkok, maar toch...
Na 30 km langs prachtige tempels werd het iets rustiger. We reden op 300 meter hoogte en stegen op een glooiende weg soms naar 400 m. Ons hoogste punt was 420. Bij de eerste de beste korte klim sloeg de ketting van Cees over. 2 schakeltje eruit en het was geregeld. De weg werd gelukkig rustiger en we besloten om de eerste dag ons geplande gemiddelde van 75 km niet te overschrijden. Op de fiets is het minder warm dan wanneer je wandelt door de windkoelte maar het is hier een beetje broeierig bewolkt en rond de 30 graden. Chiang Dao is een toeristische stad met veel attracties er om heen zoals grotten en wild water varen, maar het dorp zelf was niet veel. Terug naar weg 107 zagen we een bordje: Guesthouse Nature home. We volgden de bordjes en belanden in het paradijs.IJskoud bier en een lieflijk huisje van aardige mensen met een berg op de achtergrond voor 560 bath = €13. 1e fietsdag gelaagd.

1. Veroesja:
    Proost!
    Wat heerlijk om jullie te kunnen zien en jullie avonturen een beetje te kunnen volgen.
    Liefs!
  2. Bram Heikamp:
    28 oktober 2017
    Ook weer heerlijk gegeten hier.
  3. Martie Hansen:
    28 oktober 2017
    Mooi te horen dat de eerste fietspad geslaagd islam! Nog veel plezier,groetjes
  4. Martie Hansen:
    28 oktober 2017
    Fijn dat jullie eerste fietspad geslaagd is!nog veel plezier, groetjes
  5. Bas:
    29 oktober 2017
    Lekker hoor. Klinkt allemaal goed (op het fietsen na dan 😅). Mooi uitzicht ook in Nature home.
  6. M bomas:
    29 oktober 2017
    sportievelingen geniet maar lekker gr. marja.
  7. Corné Bastiaansen:
    30 oktober 2017
    Met die charmes van jullie is afdingen daar niet eens nodig. Mooie km's nog samen.
  8. Nell en Theo Janssen:
    2 november 2017
    Hallo Cees en Bram,

Zoals ik al eerder meldde genieten wij van jullie reisveslagen.
    Het enige probleem is dat alles zo vlekkeloos verloopt. Lekker eten, lekker logeren, mooie boottocht etc,
    Het is te mooi om waar te zijn. Meld ook eens tegenvaller. Een hoog bergje is geen tegenvaller, ook niet een ketting die door verkeerd schalen eraf schiet.
    Een tegenvaller die hout snijdt dat willen win zien.

Lieve groeten, Nell en Theo