Ankeveen en natuurparken

14 november 2017 - Tambon Huai Phai, Thailand

Op de kaart die Richard 10 jaar geleden kocht stond een witte weg. Deze namen we naar het geplande guesthouse 85 km verderop. Het had een zandweg kunnen zijn, maar bleek een prachtige rustige weg tussen rijstvelden, natuurparken en meertjes door die door de vele waterlelies aan Ankeveen deden denken. Het begon nogal vlak maar de klimmetjes en dalletjes werden steeds flinker maar nog wel te doen. Cees sloeg zich er ook dapper doorheen. Met het ouder worden verdwijnt er toch wat klimvermogen. Om 09:00 uur zaten we al weer aan de witte rijst met 2 eieren klaargemaakt door een heel vriendelijk stelletje van een stalletje langs de weg. De temperatuur was vandaag rond de 36 graden. De bevolking reageert heel enthousiast op ons als we langs fietsen. Altijd leuk. Voor de geplande slaapplaats moesten we 6 km van de weg af. Die moesten we morgen weer terug fietsen. We komen hier weinig mensen tegen die een beetje engels kunnen. Daarom kreeg Cees gisteravond ook niet de gevraagde vis bij zijn eten maar iets oneetbaars. JA JA. Een baars is ook een vis. Maar nu spraken we een meisje die de omgeving kende en ons adviseerde om nog 20 km door te rijden. Na 109 km vonden we een heel lief huisje en een koele verfrissing. Weer hadden we een mooie fietsdag. We hebben er al 1200 km op zitten en morgen hopen we Laos weer binnen te gaan bij Pakse voor 3 dagen waarna we Cambodja al weer bereiken. Groetjes van Bram en Cees.

1. Sil:
    14 november 2017
    Dit wil ij toch ook echt een keer doen , zo leuk !!
  2. Bas:
    14 november 2017
    Klinkt weer errug goed allemaal!
  3. Herman ten Kroode:
    14 november 2017
    Wat mooi allemaal, Bram. Ben jaloers op je.
  4. Leen:
    14 november 2017
    Bram goed te horen dat alles naar wens verloopt wij vinden het knap hoor.
  5. Deb:
    14 november 2017
    Mooi die soort meertjes!!?
  6. Diddy:
    Mooi!