Phonhong

6 november 2017 - Phonhong, Laos

In Vang Vieng een pannekoek en broodje gezond meegenomen voor onderweg. De eerste 10 km waren vlak en troosteloos. Stof van de vele auto's op slechte plekken van de weg. Opmerkelijk waren wel de vele scholieren die in uniform op weg waren naar de VV highscore. De rest van de dag was er geen vlakke weg meer. Hij golfde van 185 naar 220 meter hoog met een uitspatter op het eind waar we 400 meter hoog kwamen. De laatste 10 waren weer vlak. Het is altijd Leuk om hier te fietsen. Je ziet de vreemste dingen. Vandaag weer een grote vismarkt bij een dorp dat aan een meer lag en we zagen veel mooie vlinders. Echter : Na twee dagen met zulke indrukken doet het je even wat minder. Om 75 km van de route af te leggen moeten we er steeds 90 rijden. Vandaag ook dus. We stopen al om 15:00 uur bij een guesthouse. Na enig onderhandelen hadden we een zacht bed en airco voor 8 euro.

1. Nell en Theo Janssen:
    hallo Kees en Bram,
    bedankt voor jullie prachtige reisverslagen. Pm jaloers van te worden,
    Toch heb ik wel een punt van kritiek.
    Vandaag horen we voor het eerst iets over afstanden die jullie afgelegd hebben, dus over jullie fietsprestaties. Alleen maar lekker eten, lekker slapen, fietsen op de boot, fietsen in de bus, monniken die jullie van alles aanbieden, leuke mensen etc. Maar over juliie fietsprestaies bijna niets.
    Ik stel
  2. Diddy:
    6 november 2017
    He, en het Karsgebergte dan: We reden door mooie dalen en bergen. Er was 1 stop onderweg en we zagen gelukkig onderweg geen fietsers die wel ff omhoog reden.
    In Khou Khou stapten we uit op 1300 meter hoogte. Het dalen werd regelmatig onderbroken door klimmetjes van 10%, als je de waarschuwingsborden moet geloven. Met dalen haalde ik 60 k/h. Dus het kan wel kloppen. Ik was hem even kwijt. Dat was schrikken. Ik dacht dat hij achter me zat toen ik een foto maakte en ben teruggereden omdat het lang duurde. Hij was me al gepasseerd en dacht dat ik dat wist. Ik was heel blij om hem weer te zien, nadat ik toch maar weer naar voren ben gaan rijden. Cees sloeg zich er dapper doorheen. Van 27 tot 30 kilometer schoot het niet op. De steile ruige bergen waren imponerende. Het is zo mooi om hier te fietsen! Als je denkt:Die Bram met zijn loftrompet, vraag het dan maar eens aan iemand die in het Karsgebergte geweest is of Google het maar
  3. Bas:
    6 november 2017
    Jullie zien nog steeds een hoop mooie dingen. Jammer dat het al begint te wennen.