De lekkerste fietsdag werd gelijk de langste.

19 november 2017 - Krong Stung Treng, Cambodja

Gisteravond heerlijk gegeten. Daarna begon het te onweren. Urenlang konden we genieten van de bliksem boven de rivier. Het begon ook nog te regenen. We moeten nog 4 dagen fietsen om in Angkor Wat te komen.Daar gaan we een dag of meer rondkijken. Dan nemen we de boot voor een prachtige dagtocht van 8 uur over het visrijke tonle meer. Er komen daar alleen al 7 soorten ijsvogels voor. Tot nu toe zag ik maar een paar opvallend leuke vogels. Een enkel slangetje steekt er wel over, maar gisteren glibberde er een exemplaar van meer dan een meter vlak voor ons over de weg. Vanmorgen vroeg wakker. Er was feest in het hotel dat helemaal was versierd. Gisteren tijdens het onweer viel de stroom 2x uit in de hele stad en dankzij de regen was het feest snel afgelopen, maar vanmorgen begon het al heel vroeg met de herrie. Wij zochten op de markt tevergeefs naar baguettes die de Franse invloed hier zou hebben achtergelaten en zaten om 06:00 uur al aan de rijst. Het meeste namen we mee in een plastic zakje. Het fietsen was zoveel mooier dan gisteren. Goede weg tussen bossen en rijstelden. Alle kinderen begroetten ons weer hartelijk. Weer veel leuke film en foto's kunnen schieten. 30 graden met een spatje regen tussendoor. Na 60 km regende het iets meer, maar nog niet genoeg om nat te worden Deen temperatuur daardoor tottot 28 graden. Het was heerlijk fietsweer. Na 90 km bereikten we om 12:00 uur al het hotel. Een gladjakker die daar rondliep vertelde ons dat het vol was en dat wij wel wat in zijn dure restaurant mochten eten voor we doorfietsen naar het volgende hotel 55 km verderop. Dat zag Cees begrijpelijkerwijs niet zitten. We probeerden een lift te krijgen, maar door taalproblemen ging dat moeilijk. Na een moeilijke telefonische communicatie met een engels sprekende vriend van een behulpzame man, zei Cees: Kom op. We fietsen rustig door. Het bleef bewolkt en droog. Cees reed aardig vlot door en om 16:30 kwamen we na 143 km (nieuw record) al in Preah Vihear waar we door heel vriendelijke, goed engels sprekende dames werden ontvangen in hun guesthouse. Nu even goed voorzichtig doen want deze dag heeft wel wat energie gekost. Vanavond is er hier een leuke avondmarkt met muziek waar we wat willen eten en drinken.