Cambodja

18 november 2017 - Krong Stung Treng, Cambodja

De laatste 30 kilometers in Laos kwamen we opeens 4 Italianen tegen op de fiets. Er was een man van 73 bij. Die droop af met de staart tussen de benen, want onze Cees was 76 en wij reden een veel groter rondje met slopende bergen er in. Een man van een stalletje verkocht de knoppen Van die mooie waterlelies die hier heilig zijn. Je kon de knoppen eten. Een ander nam 2 honden mee in zijn zijspan. Je ziet hier heel veel pups en jonge honden. Ik heb zo mijn vermoedens. Als ontbijt namen we een omelet met rijst.Met wat steekpenningen kwamen we de grest over. Je doet 2 us dollar in het paspoort anders sta je er heel lang. En dat bij de meerdere poortjes waar je door moet. Zo reden wij Cambodja in. Laos is armer dan Thailand, maar niet minder mooi. De eerste indruk van Cambodja is niet geweldig. Heel veel armoe. Wij reden 60 km over highway 7. De eerste helft was er weinig asfalt. De weg en alle struiken er omheen waren rood van het stof en de weinige passerende auto's wierpen grote stofwolken op. Gelukkig was er wat bewolking en was het niet zo heet. We reden over de brug die ons voor de laatste keer over de Mekong voerde en namen afscheid.

1. Bas:
    18 november 2017
    Jammer dat de eerste paar kilometer van Cambodja een beetje tegenvallen maar misschien wordt het mooier. Jullie zullen wel gehecht zijn aan de Mekong, dan zal afscheid nemen wel zwaar vallen 😁.

Geniet er nog van!
  2. Bram Heikamp:
    18 november 2017
    Het bleek een brede zijarm van de Mekong die we vandaag overstaken. Morgenochtend overbruggen we hem weer.
  3. Pantalon:
    18 november 2017
    Nou pas maar op met eten, hou het maar bij omelet.
    Enjoy😎