Bootdag 2

2 november 2017 - Sang Ha, Laos

Gisteravond in het leuke stadje Pakbeng heerlijk gegeten bij een restaurant met Laosoaans naar ook India's eten. Laos bier zit in 3/4 literflessen, dus dat zit wel goed. Goed geslapen. De volgende ochtend koffie met een bacqette met ei en terug naar de boot. Er lagen er opeens wel 10 maar de onze zag ik niet. Op het ticket stons boot nr.005 maar die was al weg. Het bleek dat we met een andere boot verder gingen. Bagage ging in het ruim en onder de stoelen en we vonden weer een prettig plekje. De fietsen gingen weer op het dak. Ze leken echter gewoon los te liggen. Ik klom ook maar op het dak maar ze zaten vast met een paar touwtjes. Ik heb er toch maar een paar snelbinders bijgezet.De ochtend was fris maar het uitzicht was weer geweldig. De meegenomen sandwiches en kippenpoot smaakten goed. s'Morgens vroeg zie je al heel wat vleeshandel op de roosters liggen langs de weg. Dat ruikt heerlijk en nu heb ik er 2 laten inpakken. Cees mocht nog een stukje sturen, maar de kapitein moet goed de weg weten want er zijn veel obstakels onderweg. Het was minder warm dan gisteren maar toch heerlijk weer. Veel mensen op de boot waren op jacht naar mooie plaatjes en die waren er genoeg. Vissers met bootjes vingen hun maaltje met netten of via de vele dunne vislijntjes die ze er hadden liggen. We stopten vaak voor passagier die met boodschappen in of uitstapten. Daar probeerden soms ook kinderen armbandjes te verkopen.
Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Richard:
    Klinkt goed
  2. Nell en Theo Janssen:
    2 november 2017
    Heel mooi allemaal! We worden nog jaloers, waren we maar jonger , dan hadden we misschien meegemogen.
  3. Veroesja:
    2 november 2017
    Jullie houden het spannend, zeker met die fietsen die een onzeker bestaan lijden daar
  4. Debbie van Westering:
    3 november 2017
    Lekker eten daar! Klinkt allemaal fantastisch. Pas maar op met voedsel aan/langs de weg (kraampjes) mee te nemen.
  5. Bas:
    Gaaf!
  6. Pantalon:
    3 november 2017
    Dit keer gelukkig zonder brokken en breuken van het dak af gekomen👍