ABC

17 oktober 2017

Ik heb veel fietstochten gemaakt in mooie warme fietslanden, met onvergetelijke kampeerplekken, maar nog niet in Azië. Toen ik besloot om mijn pensioen 3 jaar naar voren te schuiven had ik tijd voor die tochten. Mijn vrouw gunt me die pleziertjes, maar heeft liever niet dat ik alleen rondfiets in den vreemden. Op onze triatlonvereniging in Hilversum sprak ik daar over en Cees Klinge, een toen nog maar 75 jaar oude, “maar van hart jonge” triathleet voelde er veel voor om mee te gaan. November is de beste tijd om dat te doen, maar voor 2016 stond er al een Kilimanjaroklim op het programma.  We planden 2017. De route die  ik wilde doen was zo’n 3000 km door Thailand, Laos, langs de Mekong rivier via Angkor in Cambodja richting het eiland Ko Chang om daar nog te genieten van een paar dagen op een tropisch eiland. Cees vond dit een goed plan omdat we op die route niet teveel zware klimmen tegen komen. Om te kijken of we wel samen konden fietsen en het met elkaar een beetje uit konden houden, planden we een bezoek aan Maastricht om daar onze clubgenoten aan te moedigen, die daar een hele triathlon gingen doen. De heenweg deden we in 2 dagen en de terugweg in 1 keer. Dat was meer dan 230 km en 75 a 100 km per dag fietsen mocht geen probleem zijn, al rijdt je op de racefiets met weinig bagage natuurlijk sneller dan met de mountainbike met meer bepakking. We planden 6 weken. Ik rijdt altijd rond op een Cadex ATB van Giant. Dat is een lichte sterke fiets die je op marktplaats heel goedkoop op de kop kunt tikken. Voor Cees kocht ik ook een Cadex met dezelfde kleur, voorzag hem van nieuwe draaiende delen, remmen, bagagedrager en keek de rest goed na. Cees werkte hard aan zijn fietsconditie die in de winter en het voorjaar er een beetje bij in was geschoten. Hij sprak met zichzelf af, dat hij voor de reis nog 4500 trainingskilometers ging maken. We fietsten in 2017 maar weer naar Maastricht. De terugweg weer in 1 dag deed Cees zijn zelfvertrouwen groeien. Hij wilde de wereld laten zien dat je ook op (inmiddels) 76 jarige leeftijd nog leuke sportieve en avontuurlijke dingen kon meemaken. We nemen geen kampeerspullen mee omdat we willen overnachten in guesthouses en soortgelijke delegenheden.                          Dinsdag 24-10 vliegen we naar Bangkok om 21:40 uur.

Om belangstellenden op de hoogte te houden maakte ik dit reisblog aan.                    Bram Heikamp

1. Barbara:
    18 oktober 2017
    Go Bram! Go Cees!
    Héél veel plezier met dit avontuur, ik ga jullie volgen.
  2. Bianca:
    19 oktober 2017
    Leuk, Bram, zo kunnen we alles mooi mee beleven. Heel veel plezier en een veilige vakantie.
  3. Ria Bosma:
    22 oktober 2017
    Veel plezier tweelingbroer. Ik ben heel benieuwd naar de verhalen. Kom wel weer heelhuids thuis.