Siem Reap

21 november 2017 - Krong Siem Reap, Cambodja

De stroom viel 3 keer uit vannacht. Stroom is hier echt heel duur. De kamer zonder airco kostte $10 en met 16. Wij hadden gelukkig geen airco. We hoefden maar 90 km te fietsen en hadoen geen haast. Toch waren we op tijd weg, weer op zoek naar de Franse baguettes. Onvoorstelbaar. Ze waren weer niet te vinden. We hadden gelukkig nog brood en bananen. We reden weer met 32 graden over een rustige weg. Het uitzicht was weer prima. We hebben het oogsten van de rijst door al die vrouwen met de kenmerkende rieten hoeden kunnen meemaken en nu zijn er veel mensen langs de weg bezig met de afwerking daarvan. We zagen opeens een leuk watervalletje. Er zijn hIer enorme watervallen waar toeristen in volle bussen met airco naar toe rijden. Net als naar de tempels. Wij hebben een heel andere gang door dit deel van Azië. Wij hebben het gevoel dat we dit prachtige werelddeel beleven, zonder alle attracties. Later zagen we weer een watervalletje waar we even van genoten met de voeten in het water, waarna we een heleboel bussen zagen staan. Het bleek dat daar het bekende tempelcomplex Presat Beng was. We Mochten de houten toegsngsbrug niet over met de fietsen en we moesten bij de ticketshop in het volgende dorp tickets kopen a $5 pp. en weer terug fietsen. Wij deden die moeite er niet voor. Angkor Wat, waar we morgen heen gaan, leek ons voldoende. We aten er wel een lekkere bak soep met noedels. We kwamen aan bij het geplande hotel maar besloten om nog 30 km door te rijden naar Siem Reap. Dat voerde ons over een mooie asfaltweg net een brede vluchtstrook, waar ook veel brommers reden, maar echt veilig was die niet. Als de rechterbaan door inhalend verkeer werd gebruikt en die auto was groter, moest de vluchtstrook worden gebruikt om uit te wijken. Toch ging het allemaal wel goed. Er stonden onvoorstelbaar veel stalletjes langs beide zijden die bamboe verkochten met een vulling van vlees en groente er in, opgewarmd op een houtskoolvuur. Ook hier leek het aanbod oneindig veel groter dan de vraag. We zagen ook weer mooie waterlelies, vermoedelijk kwekerijen. Gelukkig hebben we dat stuk weg nu gehad. De voorstad was ook niet fraai. Ik kreeg een lekke band. Er stak een spijker dwars door de band heen. Ik kreeg veel aandacht bij het plakken. Een fietspompje om mee te nemen kende ze niet. Dus mijn Zefal XP stal de show. In het centrum zochten we een hotel. Cees vond er één van $185 per dag. Er tegenover was een heel mooi hotel waar we een gedeelde kamer en balkon hadden en een eigen prachtige slaapkamer met airco voor $20 per nacht. Dat vond ik te duur. Toen kregen we het 3 nachten voor $50, maar de andere gasten mochten het niet weten. Ik zeg niets. Mijn naam is haas. Wij zijn er heel blij mee. Douchen biertje eten slapen. Morgen avond en overmorgen gaan we naar Angkor Wat. We liggen al 2 dagen voorop het reisschema. Wie doet ons wat?

1. Corné Bastiaansen:
    21 november 2017
    Leuk verslag weer. En mooie foto's. Gisteren nog de groeten gehad via Ruud (na de zwemtraining). Heel veel plezier nog.
  2. Richard:
    21 november 2017
    In Nederland is het zacht en druilerig. Het nieuws wordt beheerst door de zwarte pieten discussie. Ik zou daar gewoon blijven als ik jullie was