Angkor Wat

23 november 2017 - Krong Siem Reap, Cambodja

Gistermiddag zijn we naar het ticketbureau van Angkor Wat gefietst. Bij zeker 25 kassa's, waar rijen van zeker 25 mensen stonden werd geroutineerd $37 pp geïnd. Daarvoor kreeg je wel een leuk oasje met pasfoto. Buiten ging het enorm hard regenen en toen wij de eindelijk bij de toegsngsbrug kwamen, waren we nog net op tijd om de boel om 17:30 te zien sluiten. Na de volgende regenbui reden we maar weer terug in het donker met enorme files.
4:00 uur opstaan. 04:30 op het fietsje om de zon op te zien komen boven het 12 km verderop gelegen tempelcomplex Angkor Wat. De fietsen moesten we buiten stallen. Daar scoorden we nog 2 lekkere stokbroodjes met gebalken ei en wat opvulling. Het was nog pikkedonker en er stonden al honderden mensen te wachten. Maar het was het waard. Eerst een lichte gloed boven de tempels die langzaam overging in een van rood naar geel meanderende zonsopkomst welke samen met de zwarte indrukwekkende ruïnes werd weerspiegeld in het meertje dat ervoor lag. Daarna een kop koffie en de tempels bezoeken. Indrukwekkend wat er ooit bijna een eeuw geleden voor een werk is verzet om deze zo fraai te versieren. Daarna hebben we zeker 10 van de 22 grote en kleinere ruïnes van de tempelstad bezocht. Geweldig om dit werelderfstuk zelf te mogen bezichtigen. Ik maakte voldoende foto's met mijn spiegelreflex maar ook met mijn mobieltje welke ik op reislogger kan delen. Een Duits meisje die ook met de fiets was vond het leuk om samen op te trekken. Om 14:30 uur waren we verzadigd van alle indrukken en zijn we naar het hotel teruggereden.

1. Roel:
    23 november 2017
    Schitterende foto's bedankt voor dit aanbod.
    WAT EEN BELEVENIS geweldig. Gr
  2. Bram Heikamp:
    23 november 2017
    Sorry. Bijna een eeuw geleden moet natuurlijk zijn: eeuwen geleden.
  3. Anthoinette:
    Wat prachtig allemaal 💋
  4. Richard:
    Het wachten waard
  5. Diddy:
    23 november 2017
    En wat is indrukwekkender, stenen of echte olifanten?
  6. Bram Heikamp:
    De stenen olifanten.
  7. Bas:
    23 november 2017
    Wauw! Supermooi! Die zonsopkomst moet magisch zijn geweest bij dit wereldwonder. En, eindelijk een een stokbroodje ipv een bak rijst!