Op weg naar Cambodja

16 november 2017 - Champasak, Laos

Voor vandaag hebben we een rustdag gepland. Cees doet het geweldig maar met deze temperaturen moeten we voorzichtig zijn. We liggen meer dan een dag voor op schema en rijden vandaag 50 km. Eerst gingen we naar de grote markt hier in Pakse. Dat is een chaos die niet is te omschrijven. Dat ga ik ook niet proberen. Er staan politiemannen hier en daar om de doorstroming van alle handelaren met bromfietsen met aanhanger, karren, mensen met overvolle steekwagens en fietsen op fang te houden. Horen zien en ruiken vergaat je daar. Ik heb wel wat foto's geplaatst. Om 08:00 uur gingen we op weg, nadat we eindelijk de hoofdweg over konden steken tussen allen brommers en auto's door. Buiten de drukke stad ging het gelijk omhoog van 80 naar 180 meter. Het was 36 graden maar benauwd. We zweetten behoorlijk en namen een dure maar lekkere kop koffie in een Amazone koffieshop. Verder golfde het een beetje naar beneden en we bereikten het geplande rustpunt al vroeg. Het huisje dat lekker onder de bomen stond kostte €4 zonder- en €7 met airco. Omdat die geen ventilator had en wij de airco s'nachts toch nier aandoen kozen wik voor de goedkope optie. Achter het huisje lag een lief meertje en we hadden al 3 weken niet gezwommen. Helaas was het water lauw en ondiep met een baggerige bodem dus daar waren we al snel klaar mee. Nu een middag rusten in de schaduw van het huisje. Groetjes van ABC.
Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Anthoinette:
    Heerlijk even rust. Geniet ervan💋
  2. Corné Bastiaansen:
    16 november 2017
    Supergave foto's weer. Van lekkere kippetjes tot het verste fruit in de wereld. Keep it cool guys. Safe travels.
  3. Luc:
    16 november 2017
    ziet er tot nu toe fantastisch uit en jullie doen het goed. Vooral
    senior weert zich zoals een goede senior betaamt.
    Pas wel op met het eten van de opgebaarde kippen. Ik heb een slechte ervaring. Veel plezier nog.
    Luc
  4. Luit:
    16 november 2017
    Goed bezig mannen. Mooie foto's en strakke tekst.