Op naar Vang Vieng

5 november 2017 - Vang Vieng, Laos

Gisteravond een vreemde maaltijd. We aten bij het restaurant dat hoorde bij het guesthouse. € 7 per nacht. Dat ging dus wel. Mooie kamer met veel te harde bedden waar Cees rugpijn aan over hield. Toen de badcel gebouwd moest worden was het geld op. Die was minder. Het eten stond klaar in bakken en ieder at het koud op. Cees keek even bij andere eetgelegenheden en daar was het net zo. De uitbater sprak Frans en op mijn verzoek kregen wij warm eten. De volgende morgen hadden een er ook ontbijt. Witte rijst met wat soepachtigs erbij en 2 eieren er bovenop. We kregen niet alles op maar hadoen een goede bodem voor de 55 km naar het toeristische plaatsje Vang Vieng. Daar kun je veel excursies boeken of raften en wat al niet meer. Van Cees hoeft dat allemaal niet en ik ben er achter gekomen dat fietsen door deze omgeving al verzadigend genoeg is. Maar de plaats was gepland en daar gingen wij op het fietsje. We stegen van 300 naar 600 meter golfden over de weg met beklimmingen die goed te doen waren. Ik kan moeilijk uitleggen hoe prachtig het was. Ik upload wel wat foto's en hoop dat die onze indrukken een beetje vertalen. In Vang Vieng namen we een chickenbyrger menu. Het is net middag. We zoeken een onderkomen en gaan ons wat vermaken.

1. Anthoinette:
    Geweldig allemaal mannen💋
  2. Richard:
    5 november 2017
    Alleen het weer zou iets beter kunnen zo te zien.
  3. Bram Heikamp:
    5 november 2017
    We hadden Vanmorgen een paar druppels regen. Hier en daar was de weg een beetje nat. Het is tussen de 21 en 25 graden. Heerlijk om te fietsen dus. We hebben veel plezier van jouw tips Richard. Bedankt.