Pakxan ding (Pakkading)

9 november 2017 - Pak Kading, Laos

Gisteravond tijdens het eten ontmoeten we een Schot die al langer in Azie woont en veel rondreist. Hoe klein kan de wereld zijn. Wij hadden vroeger een old english sheepdog (2 eigenlijk) waar we shows mee liepen en laat deze man nu de fokker zijn geweest van de vader van onze hond. Cees en ik spraken af om van de volgende dag een rustdag te maken. We wilden na een kleine 50 km stoppen in Pakkadan. We reden heerlijk langs de Mekong. Langs de weg staan veel stalletjes. Opvallend is dat per streek de koopwaar verschilt maar dat er altijd wel tientallen stalletjes bij elkaar staan met dezelfde handel op dezelfde manier uitgestald. De waterlelies bloeien volop in poeltjes langs de weg en de kinderen zwaaien en roepen enthousiast" Bai die, Bai die". We kwamen Kris tegen, een Engelsman die in Thailand woont en zichzelf voor zijn 50e verjaardag een mooie rondreis per fiets cadeau had gedaan. Hij had aanzienlijk minder bagage dan wij. Wij hebben teveel ongebruikte kleding bij ons. Met Kris dronken we wat en vonden om 12:00 uur al een guesthouse.

1. Roel:
    9 november 2017
    overweldigend mooi ik zie dat jullie het goed
    naar de zin hebben GR en succes