Ochtendje Siem Reap met floating village

22 november 2017 - Krong Siem Reap, Cambodja

Uitslapen. Koffie. Baquettes op terras. Boottickets geregeld voor vrijdag voor ons en de fietsen. Op de fiets zonder bagage. Veel vragen van localen over de fietsen. Of we die mee van huis heben genomen. Als ze horen wat we al gereden hebben (bijna 2000 km) en dat hebben begrepen door het op een kaart te laten zien, krijgen we na de verbazing en ongeloof veel respect voor de route en (vooral Cees uiteraard) onze leeftijd. Het zijn gezellige meetings. Na de pagode Preah Prom Rath te hebben bezocht reden we door naar de plek waar de boot vrijdag vertrekt om ons ervan te verzekeren dat de fietsen echt mee konden. Het was verder dan we dachten. 15 km heen en terug. Hierdoor kregen we wel een onverwacht voorschot op de tocht van vrijdag. We reden tussen paalwoningen en een heel dorp van tussen de lotusbloem (klinkt mooier en heiliger dan waterlelies) drijvende huizen. Het is zo vreemd om meisjes in nette schooluniformen in een bootje te zien stappen en over te stappen in zo'n meestal krotterig woonbootje. Er lagen wel honderd boten die met toeristen het Tonlé meer op gaan, maar er is maar één boot per dag die naar Battambang vaart en een andere boot vice versa. Dat heeft onze hulpvaardige hospita prima voor ons geregeld. We worden bij het hotel opgehaald met een busje om 06:30 en de boot vertrekt om 07:15. Maar eerst vanavond en morgen naar:
I say Angkor
You say: what?
Angkor Wat.

1. Deb:
    22 november 2017
    Leuk! Die paal woningen/krotten waren in BKK ook.
  2. Bas:
    23 november 2017
    Ondanks de toeristenstroom toch een mooi stukje Cambodja met die drijvende huisjes, lelies enzo!