Luang Prabang

3 november 2017 - Luang Prabang, Laos

Om 05:00 uur opgestaan om de tocht van de monniken te kunnen zien die langs de mensen lopen die hen eten geven. We zagen al een groep van de in oranje kleden gestoken mannen en jongens vanuit het klooster tegenover ons guesthouse lopen en we gingen ook die kant op. Er was een marktje waar grote hoeveelheden eten werden ingeslagen en rond de verlichte pagode er achter waren banen uitgezet waar de mensen kleedjes neer legden en hun offerwaren klaar zetten. Het bleek een speciale dag vandaag. Het leek op onze Koninginnedag met al de vrijmarktplaatsen. Het liep steeds voller en er werden rijen bijgemaakt. Het waren merendeels vrouwen, opgemaakt en met hun mooiste kleren aan. Cees schoot volop foto's om deze weer te delen met onze volgers op reislogger. Om 06:30 begaven de monniken zich in een lange rij tussen de mensen door om de offers op te halen. We stonden op een geweldige plek om deze ceremonie mee te beleven en vast te kunnen leggen zonder het gevoel te hebben om storend te zijn. Vandaag gaan we verder op de fiets de mooie temoels van deze stad bezoeken.

1. Anthoinette:
    3 november 2017
    Mannen wat is het geweldig wat jullie doen. Echt genieten💋
  2. Lieke van Beek:
    3 november 2017
    Maak er weer een fijne dag van, met als beloning een lekker lokaal biertje voor het slapen gaan ;-)
  3. Richard:
    3 november 2017
    Goud genoeg daar. En niet alleen rekbaar goud.
  4. Bas:
    3 november 2017
    Supermooi! Zo te zien genieten jullie er buiten het fietsen ook lekker van